Snö snö snö.. mysigt eller bara eländigt?

Sitter här i sängen och tittar ut genom fönstret.. Stooora snöflingor yr runt utanför, precis som om de inte visste om de skulle upp eller ner eller hit eller dit. Visst e snö mysigt och vackert men hur kul är det egentligen? Igår var jag på jobbintervjuer hela dagen (3 st) och på vägen hem börjar det beryktade snöovädret ta fart. Min lilla bil (Peugeot 206) är en väldigt låg liten bil och eftersom snöröjningen i den här staden är obefintlig så vart det i stället min framspoiler som fick agera plog. Inte så kul med tanke på att det finns de som får betalt för att ploga våra vägar och har fordon för detta ändamål medans jag inte får ett ruttet korvöre och dessutom måste riskera få min bil förstörd. Funderar på om jag kanske ska skicka en räkning till Vägverket för snöröjning av vägen mellan Lidingö och Timmermansgatan, det borde ju bli en slant! Sen när man kommer fram till slutdestinationen som i det här fallet då var TImmermansgatan på Södermalm så uppdagar sig nästa problem. Hur ska man kunna parkera bilen? Det är snövallar och stora isklumpar precis överallt! Folk står lite hur som helst för att de antingen kört fast eller helt enkelt inte orkat trixa och fixa för att få bilen snyggt och prydligt parkerad. Jag själv fick köra halvvägs in i en snödriva, med gasen i botten och dubben sprutande slirade jag mig upp och igenom den för att slutligen få ett litet kast som faktiskt satte bilen i en riktigt prydlig position. Då slår mig nästa tanke.. Hur ska jag få ut bilen härifrån imorgon? Bestämde mig snabbt för att det skulle bli morgondagens problem och här är vi nu idag.. jag ska snart åka till stallet  och bilen står där den står.. Antagligen har de varit famme med den stora snöplogen inatt också så att den ÄVEN är inplogad med en halvmeter hög snövall mellan sig och gatan.. *suck*  Dessutom ska man vägen mot bilen behöva gå som en 85-årig tant som e rädd för att bryta lårbenshalsen.. Det är isgata!!!!
Ja, snö e vackert men det är ACK så ELÄNDIGT!!!

Kommentarer
Postat av: Nea

Hej gumman! Såg adressen på din msn... Puss!!!

2005-12-31 @ 09:23:05
Postat av: Esmeralda

Pussar tillbaka! Jag ska försöka hålla den här lite då och då!

2006-01-01 @ 13:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback