Trängselskatten..

Idag så var det då första dagen för det sk. Stockholmsförsöket.. Dessa gör mig kollosalt förbannad!!
Ja jag tänker då ge blankaste f*n i de där avgifterna och köra på precis som vanligt, om alla gjorde som mig skulle det här försöket snart vara ett minne blott om man vågar lita på Billström. Försöket är alltså till för att få bort köerna inne i stan.. Hmm.. Vilka köer inne i stan? De enda ställena där det är köer är Klarastrandsleden vilken är en genomfartsled och sen är det något tjockt på Sveavägen ibalnd men det rullar iaf! PÅ Essingeleden däremot som är tänkt att ta över en hel del av den trafiken som vanligtvis skulle gå genom stan, ja den är redan överfull, där finns inte kapaciteten för de extra bilar det här är tänkt att bemöta! Det är DÄR som det behövs göra något åt trafiken INTE i innerstaden! Sen fattar jag inte varför i hel*ete vi ska betala för att åka UT genom staden också?? Och isf.. VART är utfartsparkeringarna för oss som bor innanför tullarna?? Hela det här försöket är bara ett sjukt maktspel.. Jag hoppas det blir världshistoriens största fiasko.. och jag tycker ärligt att de som saboterar för det här försöket borde få medalj! Hur går det nu för de stackarna som blivit av med sin registreringsskylt? Läste om stackars Nils som fått sina skyltar snodda i Farsta.. han kommer nu under hela försöket att behöva kolla VARJE dag ifall någon har åkt med hans skyltar.. Och varje dag som någon har gjort det måste han skicka in en särskild överklagan till skatteverket! Det är ju SJUKT! Det kommer ju ta livet av den stakcars farbrorn som redan hade problem med hjärtat!
Egentlgien borde vartenda stockholmare byta skyltar med varandra och överklaga varje dag.. så får de inte in en krona från det här jäkla försöket. 
En annan aspekt som slog mig var den att det här är ännu ett sätt att göra bilägandet till en klassfråga.. De som oftast behöver bilen mest och inte klarar  sig utan den är låg/medelinkomsttagare/barnfamiljer som redan kan ha det rätt kärvt.. Nu så blir det ännu mer pengar som rinner ur deras sinande plånböcker.. Och sen sitter de där äckliga politikerna och åker taxi rakt förbi vägtullarna.. och behöver inte betala en endaste krona.. FY F*N säger jag bara! (Ja Billström åkte imorse taxi förbi vägtullarna enligt kvällstidning)

Kommentarer
Postat av: Cez

Visst är det så att biltullarna inte är problemfria, inte... det finns mycket med systemet som kan åtgärdas, helt klart.

Postat av: Cez

Här kommer en utmaning:

Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Kom igen nu! :)

2006-01-29 @ 19:45:12
URL: http://cez.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback